Co zrobić, gdy dojdzie do powstania szkody?
Skontaktuj się z INFOLINIĄ PZU, która dostępna jest całodobowo pod numerem 801 102 102, lub (022) 566 55 55. Możesz tu uzyskać pomoc, taką jak holowanie pojazdu oraz zgłosić szkodę i umówić oględziny. Konsultant PZU ustali przysługujące Ci świadczenia oraz zakres potrzebnej pomocy, a następnie zorganizuje usługodawcę, który w uprzednio ustalonym terminie zrealizuje świadczenie.
Po zajściu zdarzenia szkody majątkowe, komunikacyjne, na osobie, a także świadczenie PZU Życie można zgłosić:
· za pośrednictwem Internetu – na stronie www.pzu.pl znajdują się formularze za pośrednictwem których należy zgłosić szkodę. Istnieje także możliwość załączenia wymaganych dokumentów do zgłoszenia – można je zeskanować i załączyć do zgłoszenia w formacie pliku PDF lub TIFF. Zdjęcia można załączyć w formacie JPG. Rozmiar jednego zdjęcia nie może przekraczać 500kb, maksymalnie można dodać 7 zdjęć).
· telefonicznie za pośrednictwem Infolinii Grupy PZU pod numerem telefonu 801 102 102 lub (22) 566 55 55. Zgłoszenia można dokonać z każdego miejsca w kraju, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Po nawiązaniu połączenia konsultant przeprowadzi z Państwem wywiad w celu uzyskania informacji niezbędnych do przyjęcia i zarejestrowania zgłoszenia oraz przekaże niezbędne wskazówki, jak dalej postępować. Zgłoszenia telefonicznego można dokonać także w placówkach Grupy PZU, przy specjalnie do tego celu przygotowanym stanowisku.
· osobiście w dowolnym Oddziale Grupy PZU. Druki zgłoszenia roszczenia dostępne są do pobrania na naszej stronie internetowej oraz stronie www.pzu.pl. W przypadku ubezpieczeń grupowych zawieranych w zakładach pracy, oprócz „druku zgłoszenia" dodatkowo można załączyć druk potwierdzenia zgłoszenia roszczenia przez ubezpieczającego. Aby wypełnić druk należy zgłosić się do osoby wyznaczonej przez ubezpieczającego w zakładzie pracy.
· na piśmie – druk można dostarczyć osobiście, za pośrednictwem poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej lub faxu, poprzez podanie danych poszkodowanego, ewentualnie sprawcy szkody, daty i miejsca wypadku, opisanie przyczyn oraz przebiegu zdarzenia, podanie ewentualnych świadków zdarzenia bądź danych jednostki Policji, albo innej instytucji organu, która interweniowała na miejscu zdarzenia, wskazanie zaistniałych skutków zdarzenia z ewentualnym podaniem rodzaju i wysokości dochodzonych roszczeń. Zgłoszenia może dokonać osoba uprawniona do odbioru świadczenia, albo osoba trzecia. W przypadku, gdy zgłaszający roszczenie nie jest uprawnionym, do druku zgłoszenia należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania uprawnionego.
Wymagane dokumenty: